رونمایی از وب سایت جدید مجله اتاق فرار..!
16+
اتاق فرار دخت

هیجان بازی

درجه سختی

250.000 تومان برای هر نفر
اطلاعات تماس:
تهرانپارس، خیابان امیری طائمه، خیابان ملکی، کوچه شهید علیرضا احمدی (مسجد خاتم الانبیا)، نبش کوچه مسجد، طبقه منفی ۲
ویرایش محتوا

داستان اتاق فرار دخت

«داراب»

شهری کوچک و دور افتاده، پر از کوچه‌ پس‌کوچه‌های تنگ و تاریک، پر از خانه‌هایی با آجرهای خسته، در پشت کوه‌های کولی‌وَش بود.

شهری که سال‌ها خالی از سکونت مانده و غرق در سکوت گشته است! چرا که مردمانش هر آن چه داشته‌اند را به مردی ثروتمند فروخته و شهر را ترک کرده‌اند. مردی به اسم چکاد…

«چکاد»

اهل بیرون این کوی و برزن، پسر یکی از ملّاکین کوهستان که با خریدن ملک‌ها، خانه‌ها و زمین‌های اهالی داراب، به دنبال تخریب بافتفرسوده‌ی شهر بود و رویای ساخت یک منطقه‌ی گردشگری بزرگ را در سر می‌پروراند.

اما با وجود خالی بودن و متروکه بودن شهر، چکاد موفق به دریافت مجوز ساخت و ساز‌ نشد. زیرا می‌گویند داراب هنوز یک پرونده‌ی جنایی حل نشده و قدیمی دارد که با تخریب شهر، ممکن است سرنخ‌های مربوط به آن از بین برود و دیگر قابل بررسی نباشد. پرونده‌ی مرگ دختری به نام مریم…

«مریم»

در اتاق فرار دخت فرزند قباد و صحرا، دختری که سال‌ها پیش در پی اتفاقاتی تلخ و شوم، متهم به بی‌عفتی شد و حکم تکفیرش توسط اهالی شهر امضاگشت. بعد از تکفیر داراب، برای مدتی خانه‌نشین شد و پس از چندی جسد بی‌جانش را در قبرستان شهر پیدا کردند.

هیچ گاه علت مرگ مشکوک مریم مشخص نشد. همه‌ی اهالی داراب در برابر مرگ او سکوت کرده و دهان بستند! همه به جز کوهیار…

«کوهیار»

کسی که آوازه‌ی عشق میان او و مریم نه تنها در شهر، بلکه در پشت کوه‌های مجاور داراب نیز شنیده می‌شد.

کوهیار پس از مرگ مریم، برخلاف سایر مردم لحظه‌ای آرام ننشست. هر روز برای کشف حقیقت تلاش کرد. هر روز پیرتر و شکسته‌تر شد. عده‌ای می‌گفتند مریم خودکشی کرده ولی او باور نداشت.

در سناریو اتاق فرار دخت کوهیار تنها کسی بود که با فروش خانه‌ی کوچک و فقیرانه‌ی خود به چکاد موافقت نکرد. تنها کسی بود که داراب را ترک نکرد. کنار قبر معشوقش در شهر خاطراتشان ماند و سال‌ها به تنهایی زندگی کرد. حالا کوهیار تنها ساکن شهر داراب است!

و اکنون…

چکاد برای گرفتن مجوز تخریب داراب، نیاز به روشن شدن تکلیف پرونده‌ی مریم دارد. پس با یک درخواست فوری، خواستار بررسی مجدد این پرونده می‌شود. شما و تیمتان به عنوان گروهی از بازرسان و کارآگاهان وارد شهر داراب و محله‌ی زندگی مریم می‌شوید. شهر پراست از سرنخ‌ها، مدارک و …

هدف شما بررسی احتمالات مرگ، پی بردن به واقعیت داستان مریم و مختومه کردن پرونده‌ی جنایی مربوط به او است. آیا مریم خودکشی کرده یا به قتل رسیده است؟ اگر مریم کشته شده چه کسی قاتل اوست؟ چرا و چگونه قتل انجام شده است؟

یادتان باشد! پاسختان به این سوالات بسیار سرنوشت‌ساز است. اگر اشتباه کنید نه تنها ممکن است یک نفر قربانی تصمیم شما در اتاق فرار دخت شود، بلکه حقیقت برای همیشه پنهان خواهد ماند.

ویرایش محتوا

قوانین اختصاصی رزرو اتاق فرار دخت

اتاق فرار دخت، اقتباسی از موزیک دار (داستان مریم) علی سورنا در آلبوم گوزن
ویرایش محتوا

تجربه اتاق فرار دخت

اگر طرفدار بازی اتاق فرار باشید و شانستون گفته باشه و در مسیر درست این بازی قرار گرفته باشید! بدون شک با مجموعه اسکیپ رومیست آشنا شدید.
مجموعه ای که مسیر حرفه ای خود را با ساخت اتاق فرار راز شروع کرد و در حال حاضر با یک کلکسیون ۵ تایی از بهترین اتاق فرارهای ایران در حال ادامه مسیر خود است.
تو این قسمت قراره تجربه اسکیپ مگ از اتاق فرار دخت، آخرین بازی ساخته شده این مجموعه در تهران تا امروز که اسفند ۱۴۰۲ است رو بخونید.

 

این مورد را در نظر داشته باشید که مطالب زیر فقط تجربه یک سانس از اتاق فرار دخت توسط تیم اسکیپ مگ بوده و اگر تو این مسیر تجربه بازی،  نکته ای هم به ذهنمون رسیده باهاتون درمیان گذاشتیم. 
اگر شما تجربه متفاوتی داشتید حتما در بخش کامنت باهامون درمیون بزارید. خیلی هم خوشحال میشیم. 🙂

 

بریم سراغ بازی…

اتاق فرار دخت کجاست؟

مجموعه اسکیپ رومیست همه بازی های خودش و داخل تهران تا به امروز در شرق تهران و تو منطقه تهرانپارس ساخته. اتاق فرار دخت هم به همین شکل در تهرانپارس خیابان امیری ( از اتوبان باقری که به سمت جنوب میاید زمانی که دوربرگردون فلکه اول و دور میزنی و میری سمت فلکه اول، اون خیابان اسمش امیریه) است.
خلاصه بخوام بگم این بازی بین فلکه اول تهرانپارس و اتوبان باقریه و اگر با خودرو شخصی میرید داخل همون خیابان ملکی میتونید به راحتی پارک کنید و بعد از ۲.۳ دقیقه پیاده روی به یک مسجد برسید که طبقه زیر زمین آن مجموعه اسکیپ رومیست است.
شاید با شنیدن زیرزمین یاد بازیهای بدی بیوفتید که داخل زیرزمین تجربه کردید ولی اگر اینجوری فکر می کنید یعنی اسکیپ رومیست و نمیشناسید!!!

 

امکانات مجموعه رومیست برای بازی اتاق فرار دخت

وقتی وارد طبقه منفی ۲ ساختمان میشید، از جایی که در اختیار رومیست است داستان کاملا متفاوت میشه!!

یک کافه شیک، یک اتاق ویژه برای برنامه سورپرایز تولد، کلی گیم برد جذاب، اتاق مافیا و کلی سرگرمی هیجانی دیگر در انتظار شماست، اون هم به سبک رومیست!!
مجموعه رومیست از اون مجموعه هایی نیست که با دوتا رنگ مشکی و تاریکی و گونی و … بدنبال کسب درامد از اتاق فرار باشه و برعکس با حساسیت ویژه در ساخت دکور و فضاسازی و هزینه های عجیب غریب دنبال اینه که خودش و به عنوان یک مجموعه تفریحی درجه یک نشون بده و هرجور فکر کنیم نشونم داده!
صحبت کردن در مورد فضای انتظار و سیف باکس  وسایل و بهداشت محیط و اینکه سرویس بهداشتی داره یا نداره برای مجموعه های درجه ۲ به بعده!

ما داریم در باره رومیست صحبت میکنیم که شعار خودش و گذاشته:

#انتظار خودت و از اتاق فرار بالا ببر

 

لابی اتاق فرار دخت

 

 

داستان و سناریو اسکیپ روم دخت

داستان بازی هم مثل دیگر موارد طراحی شده توسط رومیست صرفا یک متن برای خالی بودن عریضه نیست.
سناریو اتاق فرار دخت  اقتباسی از موزیک دار (داستان مریم) علی سورنا در آلبوم گوزن است که داستان اتفاق های افتاده شده برای مریم در شهر داراب است.
با توجه به اینکه سناریو بازی بسیار طولانی است اگر خواستید مطالعه کنید میتونید از تب سناریو بازی اون را کامل مطالعه کنید.
برخلاف بیشتر بازیهای ساخته شده که داستان بازی فقط بیان کننده فضای بازی و احتمالا چندتا راهنمایی برای گذر از مراحل بازی است، داستان دخت بیان کننده یک روایت داستانی بسیار درام است که در لحظه لحظه از بازی دخت نمایان میشود.
بعد از تعویض کفشها با کفشهای ارائه شده توسط مجموعه بابت جلوگیری از ورود الودگی به بازی، وارد بخش پذیرش اتاق فرار دخت شدیم.
همه چیز تمیز و مرتب و عالی بود و میشد احترام به بازیکن و در هر لحظه از این تجربه حس کرد.
در زمان ورود ما به فضای پذیرش بازی که با تم و فضاسازی خود دخت ساخته شده است، با اعلام سناریو توسط گیم مستر و شنیدن موزیک دار علی سورنا وارد بازی اتاق فرار دخت شدیم.

 

محل نگهداری وسایل رومیست

 

تجربه بازی اتاق فرار دخت

دخت اتاق فراری در ژانر درام، تعاملی، معمایی، کاراگاهی و البته ترسناک است.
واقعیت اینه که اتاق فرار دخت و نمیشه به عنوان یک بازی ترسناک به کسی پیشنهاد داد چون بدون شک از این بازی ناراضی بیرون خواهد اومد!

 

دخت یک اتاق فرار است که ژانر ترس و دلهره به آن اضافه شده است نه اینکه یک بازی ترسناک باشد و معما به اون اضافه شده باشد!!

 

 اتاق فرار دخت هم دکوری روستایی دارد و طوری طراحی شده که شما را وارد فضای یک روستا کند.
روستای داراب!

در اتاق فرار دخت قرار نیست با ۴ تا دیوار کاهگلی و ۴ تا وسایل داغون و دو تا در قدیمی مواجه بشید. شما وارد یک روستای کوچک با جزئیات بسیار زیاد در حد فیلمهای سینمایی می شوید! فضایی با متراژ بسیار بالا و دکور بسیار تمیز و خیره کننده به سبک رومیست!

فضاسازی و دکور دخت هیچ حرفی برای گفتن نخواهد گذاشت و حتی سخت ترین منتقدین اتاق فرار 🙂 و در مقابل این دکور و فضاسازی به وجد خواهد اورد.

 

شما در دخت وارد یک روستای واقعی خواهید شد.

 

بعد از ورود به بازی و گذشت مدت زمان کوتاهی به یکی دیگر از بخشهای جذاب دخت یعنی بخش تعامل آن رسیدیم. تئاتر تعاملی بازی با اجرای خوب اکتورهای آن به شدت به فضاسازی بازی ارزش افزوده میبخشه.
این تئاتر فقط در ابتدای بازی وجود ندارد و در اواسط بازی و در انتهای بازی هم این روند ادامه داره. راستش و بخواهید تیم ما به شدت غرق بازی جذاب اکتورهای دخت شده بودن و خاطره بسیار خوبی از بازیهای تعاملی و تو ذهن ما ایجاد کرد.
اگر طرفدار اتاق فرارهای تعاملی هستید بدون هیچ شکی این بازی و تجربه کنید.
تعداد معماها، درجه سختی، کیفیت آنها بسیار خوب و مثل دیگر بخشهای بازی قابل احترام بود. اگر قرار است اتاق فرار تجربه کنید یکی از مهمترین قسمتهای آن معماهاست که در این بخش هم مثل قسمتهای دیگر بازی بسیار با کیفیت و منطقی ساخته شده.
یک دوتا از معماها رو نتونستیم حل کنیم که از گیم مستر بازی درخواست کمک کردیم و آنها رو هم با کمک دوستان حل کردیم.

و اما ترس!!

اتاق فرار دخت بازی ترسناکی نیست و بیشتر میشه به عنوان یک اتاق فرار دلهره آور که کمی رگه های ترس داره به اون نگاه کرد.
بدون شک اگر اینقدر ترسناک بودن بازی مورد توچه پلیرها قرار نمیگرفت، میشد این بازی را بدون ترس هم اجرا کرد!

چیزی که تقریبا در ۹۰ درصد بازی های اتاق فرار ترسناک امکان پذیر نیست. در بیشتر بازی های ترسناک امروزی اگر شما ترس را از بازی حذف کنید دیگر چیزی برای عرضه باقی نخواهد داشت، ولی در دخت اگر ترس را حذف کنند تازه جذابیت بازی بیشتر نمایان خواهد شد.
تجربه بازی دخت برای همه اعضای تیم  دوست داشتی و خاطره انگیز بود.
مدت زمان بازی ۱۱۰ دقیقه بود ولی گذشت زمان برای تیم ما بسیار سریع بود و اگر به ساعتمان نگاه نمیکردیم شاید باورمان نمیشد که این مدت زمان و داخل بازی بودیم.
اسکیپ روم دخت یکی از معدود بازیهای است که ارزش تجربه بیش از یکبار را دارد. با حل کردن مراحل بازی و تعاملات صورت گرفته در انتهای بازی، با یک تئاتر تعاملی به پایان داستان مریم رسیدیم.

نتیجه گیری

اتاق فرار دخت ارزش تجربه کردن دارد چه بسا بیش از یکبار!!
اگر علاقه مند به اتاق فرار هستید از دستش ندهید.

در زیر هم تیزر اتاق فرار دخت و میتونید ببینید و با فضای بازی به صورت کلی آشنا بشید.

تاریخ تجربه: اسفند ۱۴۰۲

ESCAPE MAG TEAM

 

 

تیزر اتاق فرار دخت

نظرات بازیکنان

4/5 - (26 امتیاز)

4 پاسخ

  1. اتاق فرار دخت بهترین بازیه که تا به امروژ تجربه کردیم.
    حتما پیشنهاد میشه تجربش کنید

  2. اتاق فرار دخت در نوع خودش یک شاهکاره بینظره، دکور فوق العاده عالی و داستانی زیبا دارد بدون شک هرکسی که علاقه مند به اتاق فرار است این بازی و‌باید تجربه کنه.
    مرسی از تیم اسکیپ رومیست

  3. من کلا از زمانی که اتاق فرار وارد ایران شد به شدت علاقه مند به این بازی بودم و تجربه های خوبی داشتم و لی متاسفانه بعد از چند تجربه بده بازیهای ترسناک چند وقتی بود که با این سرگرمی خداحافظی کرده بودم و حتی به کسی پیشنهادش نمیکردم ولی با معرفی یکی از دوستانم اتاق فرار دخت را تجربه کردم.
    میتونم بگم یک بازی با کیفیت و با معماهای خیلی خوب که ادم بعد از تجربش دوباره علاقه مند میشه که یک بازی دیگه اتاق فرار و تجربه کنه. اگر طرفدار بازیهای اتاق فرار هستید این بازی از دست ندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اتاق فرار دخت
250.000 تومان برای هر نفر
250.000 تومان برای هر نفر

ارتباط با مجموعه: