اتاق فرار تروما سومین اتاق فرار ساخته شده توسط مجموعه فکت اسکیپ | Fact Escape است که در ژانر ترس و دلهره در منطقه سیمین بلوار تهران ساخته و درحال اجرا می باشد. این بازی در اسفند ۱۴۰۱ ساخته شده و کمی بیش از یکسال از ورود آن به این صنعت می گذرد. در این قسمت قصد داریم تجربه تیم اسکیپ مگ از بازی اتاق فرار تروما (بدخیم) را با شما به اشتراک بگذاریم.
این مورد را در نظر داشته باشید که مطالب زیر فقط تجربه یک سانس از اتاق فرارتروما (بدخیم) توسط تیم اسکیپ مگ بوده و اگر تو این مسیر تجربه بازی، نکته ای هم به ذهنمون رسیده باهاتون درمیان گذاشتیم.
اگر شما تجربه متفاوتی داشتید حتما در بخش کامنت باهامون درمیون بزارید. خیلی هم خوشحال میشیم. 🙂
بریم سراغ بازی ….
بازی بدخیم در غرب تهران و در انتهای اتوبان اشرفی اصفهانی و در بلوار سیمین بلیوار واقع شده است. با توجه به موقعیت قرار گیری بازی، جای پارک به راحتی پیدا خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.
بازی در یک محله مسکونی و در مجارورت کافه و رستوران و سوپرمارکت قرار گرفته است و دسترسی لازم برای استفاده از آنها برای بعد و یا قبل بازی وجود خواهد داشت.
اسکیپ روم تروما در طبقه پایین یک خانه ۳ طبقه ویلایی قرار گرفته است و دسترسی ورودی بازی از پارکینگ این واحد است که یک محل ۴.۵ متری را این مجموعه برای پذیرش بازیکنان و تحوبل وسایل و توضیحات بازی در نظر گرفته است.
شما در این محل که مقداری شیب هم دارد😉 توضیحات بازی را دریافت و وسایل خود را داخل سیف باکس گذاشته و با توجه به این موضوع که امکان ورود به بازی با کفش شخصی وجود ندارد، کفشهای خود را با کفشهای مجموعه تعویض می کنید.
لطفا با توجه به شرایط لابی مجموعه از آوردن همراهی که قصد بازی کردن ندارد خودداری کنید. در این مجموعه امکان استفاده از سرویس بهداشتی در قبل بازی هم وجود دارد.
لابی مجموعه چیز خاصی نداره و برای مدت زمان ۵.۶ دقیقهای که قرار است توضیحات بازی به شما ارائه شود قابل قبول است.
داستان بازی اتاق فرار تروما با آنچه در وبسایت ما نوشته شده است مقداری متفاوت است. واقعیت این است که مجموعه دار قصد داشته قسمتی از سناریو اصلی بازی و جهت معرفی خود بیان کند و جزئیات بیشتر و در پرزنت اولیه و مقدار دیگر را در فرایند بازی به شما اعلام خواهد کرد. مقداری از این بیان سناریو از طریق اکتورها انجام شد و مقداری دیگر در هر قسمت از بازی از طریق سیستم صوتی روایت می شود. شما در این بازی قرار است برای بازسازی یک خانه به آنجا مراجعه کنید که در همین حال با پیدا کردن کتابی مسیر شما به کلی تغییر پیدا می کند.
تروما یعنی چی؟
طبق گفته گیم مستر بازی اتاق فرار تروما قابلیت این را دارد که در سه ژانر متفاوت برگزار شود و انتخاب ژانر مورد نظر بر عهده بازیکنان است.
ژانر استاندارد: شما در این ژانر بیشتر با تاتر و تعاملات بازیکنان سرو کار دارید و در کنار آن تعاملات باید معماهای بازی را حل کنید. روایت گویی داستان بر اساس تاترهای نمایش بازی بازگو خواهد شد.
ژانر هیجانی: در این ژانر شما مقداری از تعاملات بازی را از دست خواهید داد و به جای آن مقداری زیادی هیجان به بازی شما تزریق خواهد شد. (ژانر انتخای تیم ما)
ژانر ترسناک: این بازی به در صورت درخواست بازیکنان امکان برگذاری به صورت فول ترس را دارد و طبق اعلام گیم مستر دوستان از هر کاری برای ایجاد رعب و وحشت در تیم شما دریغ نخواهد کرد.
پس با توجه به موضوعات بیان شده بازی انتخاب ژانر مورد نظر بر عهده خود شما خواهد بود. اگر بیشتر به دنبال حل معما و پازل هستید بهتر است ژانر کلاسیک را انتخاب کنبد و اگر اولویت شما ترس است ژانر ترسناک و اگر مثل اعضای تیم ما حد وسط می خواهیدژانر هیجانی.
به پیشنهاد گیم مستر در صورتی که علاقه مند به بازیهای سناریو محور و داستانی هستید ژانر استاندارد را انتخاب کنید تا بیشترین تعاملات و اکتهای سناریو محور برای شما به نمایش درآید.
با توجه به سناریو بازی که قرار است شما راوارد فضاهای مختلفی که باعث ترومای شخصیت اصلی داستان شده است بکند، نباید انتظار یک دکور یکسان برای همه فضاهای بازی داشته باشید. در این قسمت مجموعه دار، بازی را وارد فضای فانتزی ذهن خود کرده و سعی کرده هر داستان کوتاه را در فضای مخصوص به خودش بیان کند و به نوعی میتوان گفت که شما در هر تروما اتفاق افتاده، وارد یک فضای خاص و منحصر به فرد خواهید شد. دکور و فضاسازی بازی به شکل قابل قبولی اجرا شده است و با توجه به اینکه بیش از یکسال از اجرای آن گذشته است هنوز هم خداروشکر دکور بازی سرپا است و شما قرار نیست وارد یک فضای مخروبه شوید!
فضاسازی و دکور بازی در داستانهای مختلف این ترومابه شکل قابل قبولی انجام شده است و شما خود را در ان فضایی که قرار است باشید خواهید دید.
از آنجایی که سبک بازی تروما یا بدخیم به نحوی است که شما وارد فضاهای مختلف داستان میشوید، بیشتر معماها به صورت خطی قرار گرفته است که البته در این قسمت طراحه بازی توانسته خلاقیت خاصی هم شکل بده، به نوعی که بعضی از معماها برای حل شدن نیاز به این است که ایجاد یا مشاهده گردد!
در قسمتهایی از بازی هم امکان این که دو یا سه معما را به طور همزمان بشه حل کرد وجود دارد که باعث میشود همه بازیکنان در قسمتی از بازی فعال باشند. درجه سختی معماها متوسط و قابل حل بود و با دکور و فضاسازی بازی همخوانی داشت.
درجه سختی معماهای بازی تروما متوسط و قابل حل بود و با دکور و فضاسازی بازی همخوانی داشت.
اتاق فرار تروما بعد از توضیحات گیم مستر محترم و انتخاب ژانر هیجانی توسط تیم ما در آخرین سانس این مجموعه در ساعت ۱۱:۱۵ برگزار شد. در بدو ورود به بازی و گذراندن یک مرحله ساده اکتور بازی به معرفی ادامه سناریو بازی پرداخت و قسمتی از اتفاقاتی که قرار است برای ما در جریان بازی بیوفتد را بیان کرد و بعد از آن ما به صورت رسمی وارد بازی شدیم.
بازی به صورت اپن مپ (open map) بود و ما دسترسی به کل فضاهای بازی را از ابتدا داشتیم ولی با توجه به این موضوع که نور راهنمای ما بود در نهایت ما وارد فضای مورد نظر گیم مستر شدیم. در هر یک از قسمتها در ابتدا توضیحاتی از راوی داستان از طریق بلندگو پخش میشد و بعد از حل معمای آن مرحله باز هم از طریق بلندگو ادامه داستان آن مرحله تکمیل میشد و ما وارد فضای داستانی دیگر میشدیم.
در این بازی شما در صورتی که قصد دریافت هینت یا کمک را داشته باشید باید یکی از اعضای تیم تقاص این کار را پس دهد و با بک زدن و فرار از دست روح بازی، زمان مورد نظر برای دریافت کمک و حل معما را برای اعضای تیم فراهم کند. در این بازی یک نکته دیگر هم وجود داشت که احتمالا این نکته برای ژانر هیجانی بوده و اطلاعی ندارم که در ژانرهای دیگر هم این اتفاق میافتد یا نه ولی در کل ما سه مرتبه امکان تاچ شدن توسط اکتور بازی را داشتیم که با هر بار تاچ شدن یکی از سه تا جون خودمون و از دست میدادیم.
البته که ما در همان بک اول هر سه تا جون و از دست دادیم که با همراهی دوستان از بازی خارج نشدیم😍 اگر علاقه مند به هیجان باشید بدون شک بک این بازی را تجربه کنید و با توجه به فرایند بازی هرچی این بک دیرتر زده شود هیجانش برای شما بیشتر خواهد بود.
در نهایت تیم ما توانست با دو بک و حل کردن مابقی معماها در مدت زمان استاندارد، بازی را به سرانجام برساند و از آنجا خارج شود.
اتاق فرار تروما (بدخیم) در ژانر هیجانی، ترکیبی از اتفاقهای قابل قبول و استاندارد در اتاق فرار بود. از معماهای خوب و قابل حل برای دوستداران چالش ذهنی تا بک و اکتهای متنوع برای دوستداران ترس و هیجان. این بازی ارزش تجربه کردن دارد و احتمالا هرچه علاقه شما به ترس و هیجان بیشتر باشد این بازی برایتان جذابتر خواهد بود.
💀 اگر علاقهمند به ترس و وحشت هستید ژانر ترسناک بازی را انتخاب کنید تا روال بازی به سمت ترس و وحشت بیشتر سوق پیدا کند.
🧩 اگر علاقهمند به معما هستید این بازی به اندازه کافی برای شما معما و چالش در نظر گرفته است که در نهایت از آن راضی خارج شوید.
💥 اگر علاقهمند به هیجان هستید پیشنهاد می شود ژانر هیجانی این بازی را انتخاب کنید و از هیجان وارد شده لذت ببرید.
🎭 و در نهایت اگر علاقهمند به اتاق فرارهای تعاملی هستید، ژانر کلاسیک یا استاندارد این بازی که البته ما تجربه آن را نداریم به صورت تعاملی انجام خواهد شد و طبق اعلام گیم مستر بیش از ۳۰ دقیقه از زمان بازی در تعامل سپری خواهد شد.
تجربه اتاق فرار تروما برای همه اعضای تیم خاطره انگیز بود
❤️❤️❤️
و به همه علاقه مندان به اتاق فرار مخصوصا دوستداران اتاق فرارهای ترسناک پیشنهاد می شود.
اتاق فرار تروما ارزش تجربه کردن دارد. شاید دارای اشکالاتی باشد ولی ارزش تجربه کردن دارد. در نهایت تشکر میکنم از عوامل محترم این بازی که در نهایت خوشرویی این تجربه را برای ما رقم زدن💓
تاریخ تجربه: تیر ۱۴۰۳
ESCAPE MAG TEAM
یک پاسخ
منورژنکلاسیک رورفتم
بی نظیر بود
از معما ها گرفته تا فضا سازی ودکور
اکتور ها خوب وبا شخصیت و واقعا خیلی خیلی خیلی اناق فرار متفاوت و جالبی بود
من دوباره میخوام برم