شرکت لاست (LOST) در سال ۲۰۱۳ در هنگ گنگ (Hong Kong) ایجاد شد و به مرور شعبههای خود را در جهان گسترش داد. هدف این بیزینس طراحی و ساخت اتاق فرارهای هیجان انگیز و متنوع بود. او حالا ادعا میکند که اولین اتاق فرار جهان را در متاورس راه اندازی کرده است و در ۱۵ می ۲۰۲۲ از آن رونمایی میکند.
برای کسانی که با متاورس آشنایی زیادی ندارند باید بگویم که متاورس به عنوان یک شبکه مجازی عمل میکند که در آن کاربران میتوانند با یکدیگر و با اجزای محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند. و به صورت آنلاین و مجازی در این دنیا کارهای مختلفی انجام دهند.
شرکت لاست بیان کرد: بازیکنان در متاورس میتوانند پس از کسب جوایز، دانش و اطلاعات مختلفی کسب کنند. این کمپانی از رویدادهای تخیلی، داستانهای تاریخی و اسطورههای مختلف الهام میگیرد ومجموعهای از بازیهای ماجراجویی و جالب را بهصورت آنلاین و آفلاین ارائه میکند.
علاوه بر این گیمرها میتوانند بین دنیای فیزیکی و مجازی جابجا شوند و بعد از کامل کردن وظایف داخل بازی، توکنهای معمولی و توکنهای غیرقابل تعویض محدود (NFT) به دست آورند. اگر آنها پازل ها و معماها را حل و جعبههای گنج را باز کنند، رازها و نکاتی را کشف میکنند که به آنها کمک میکند تا راه خروج را پیدا کنند.
کمپانی لاست علاوه بر اتاق فرار واقعی، یک تجربهی مجازی را برای تجربهی کودکان ۶ تا ۱۴ ساله فراهم کرده است. اتاق فرار کودکان لاست جونیور (LOST Junior) محیطی برای بچهها در نظر گرفته است تا کودکان بتوانند هنر داستانگویی، نکات علمی و مهارتهای اجتماعی را یاد بگیرند و این کار را در حین بازی و جمعآوری جوایز به صورت فردی و یا آنلاین و گروهی انجام دهند.
ریک وو (Rick Woo)، بنیانگذار لاست، گفت: ” هدف لاست در اتاق فرار متاورس ایجاد یک محیط بازی و یادگیری و کسب درآمد است که در آن بازیکنان بتوانند به صورت آنلاین با دوستان خود تیم تشکیل دهند و به راحتی معماها را در خانه حل کنند.”
ریک وو اعلام کرد که قصد دارد به زودی با شرکای مختلف همکاری کند و یک اتاق فرار مجازی بر اساس Web 3.0 به نام لاست آیلند (LOST Island) بسازد. Web 3 یک نسخه احتمالی آینده اینترنت است که بر فناوری هوش مصنوعی و بلاک چین تکیه میکند. بنابراین در لاست آیلند شما میتوانید در ازای تکمیل وظایف و مراحل، پول بدست آورید.
کمپانی لاست ۱۴ شعبه در سراسر جهان دارد و به زودی با خلق محیط OMO ( ادغام محیط آنلاین و آفلاین) بزرگسالان و کودکان زیادی میتوانند تجربهی منحصر به فردی از بازیهای مجازی داشته باشند.
منبع: coincu.com