امروز قراره از تجربه خودمون از جدیدترین بازی مجموعه اینفینیتی اسکیپ | Infinity Escape که یکی از قدیمیترین مجموعههای اتاق فرار ایران میباشد برای شما بنویسیم. این مجموعه فعالیت خودشو از سال ۱۳۹۶ شروع کرده و بازیهایی همچون اتاق فرار بیمارستان زامبی، آخرین تماس، فرار از گاراژ متروکه و وضعیت قرمز و در کارنامه خودش داره. اتاق فرار گودال جدیدترین ساخته این مجموعه میباشد که در شهریور ۱۴۰۳ افتتاح شده است.
در این قسمت قصد داریم تجربه تیم اسکیپ مگ از این بازی را با شما به اشتراک بگذاریم.
این مورد را در نظر داشته باشید که مطالب زیر فقط تجربه یک سانس از اتاق فرار گودال توسط تیم اسکیپ مگ بوده و اگر تو این مسیر تجربه بازی، نکته ای هم به ذهنمون رسیده باهاتون درمیان گذاشتیم.
اگر شما تجربه متفاوتی داشتید حتما در بخش کامنت باهامون درمیون بزارید. خیلی هم خوشحال میشیم. 🙂
بریم سراغ بازی ….
اتاق فرار گودال در منطقه پیروزی و خیابان شاه آبادی قرار گرفته است. ایستگاه مترو پیروزی در نزدیکی این مجموعه میباشد و دسترسی مناسبی از طریق وسایله نقلیه عمومی دارد. در صورتی که با خودرو شخصی به بازی مراجعه میکنید، احتمالا مشکلی با پیدا کردن جای پارک نداشته باشید و میتوانید جهت دسترسی سریعتر از نرم افزارهای مسیریاب استفاده کنید.
اگر از بازیکنان قدیمی اتاق فرار هستید و احتمالا اتاق فرار مستاجر را تجربه کرده باشید، این بازی در همان لوکیشن قرار دارد.
مجموعه اینفینیتی برای پذیرش بازیکنان لابی مناسبی را در نظر گرفته است و شما میتوانید در همان مکان وسایل شخصی خود را تحویل داده و نیاز است قبل از ورود، کفشهای خود را جهت جلوگیری از انتقال آلودگی به بازی با کفشهای مجموعه تعویض کنید. امکان استفاده از سرویس بهداشتی قبل و بعد از بازی امکانپذیر است.
داستان اتاق فرار گودال برگرفته از فیلمی درام با عنوان سنگسار ثریا میباشد و از آنجایی شروع میشود که روزنامهنگاری فرانسوی در سفرش به روستای کوهپایه میرسد و اتومبیلش را برای تعمیر به مکانیک روستا میدهد. توقف روزنامهنگار فرانسوی در روستا فرصتی است تا او با یک ماجرای هولناک درباره شخصی با نام ثریا مواجه شود؛
شوهر ثریا که یک زندان بان است قصد تجدید فراش دارد اما چون توانایی پرداخت هزینه هر دو زن را ندارد به ثریا پیشنهاد طلاق میدهد، ثریا وقتی حق و حقوقش را مطالبه میکند مرد نمیپذیرد و با کدخدا و روحانی ده تبانی میکند، نقشه از این قرار است که ثریا را به خانه قاسم برای کلفتی میفرستند، مردی که زنش را از دست داده و به همراه فرزند ناشنوایش زندگی میکند و این ویژگیها موقعیت را برای متهم شدن ثریا به رابطه با قاسم فراهم میکند.
داستان بازی اتاق فرار گودال برگرفته از این داستان میباشد و به نوعی جزو بازیهای اقتباصی میباشد. البته آنچه که مجموعه دار به صورت عمومی در خصوص سناریو بازی اعلام کرده است، بسیار مختصر و به صورت زیر میباشد:
من از مرگ نمیترسم…
از مردن با سنگ میترسم…
ژانر اعلامی مجموعه دار در خصوص اسکیپ روم گودال درام، تعاملی و ترسناک می باشد. اینفینیتی اسکیپ ژانر درام را با توجه به موضوع داستان بازی و اتفاقاتی که در آن رخ داده است درنظر گرفته است و در این بازی تعاملاتی را با شخصی که به نظر پدر ثریا میرسد خواهید داشت. همچنین با توجه به اتفاقات وحشتناکی که در این داستان رخ داده است، ژانر ترسناک نیز به آن افزوده شده است و در بازی اکتهای متفاوتی را از نوع ترس، تجربه خواهید کرد.
یکی از نقاط قوت اتاق فرار گودال بخش دکور بازی میباشد که طراحان بازی توانستهاند قسمتهای مختلفی از یک روستا را با جزئیات قابل قبول و به صورت مینیمال برای بازیکنان طراحی کنند. فضای نسبتا بزرک و همچنین توجه به جزییات و استفاده از متریال باکیفیت از نکات مثبت این دکور میباشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این روستا در یک ساختمان سه طبقه طراحی شده است و به نوعی میتوان آن را یک بازی اتاق فرار طبقاتی نامید.
البته این موضوع را در نظر داشته باشید که شاید بتوان طبقاتی بودن این بازی را به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفت و منتقدان بدون شک نسبت به این موضوع گارد خواهند داشت اما این موضوع در روند بازی بازیکنان تاثیری نخواهد داشت، ولی شاید این سوال پیش بیاید که چرا یک روستا باید طبقاتی باشد!
البته که در کشور خودمان روستاهایی هستند که به صورت طبقاتی ساخته شدهاند ولی احتمالا با روستای طراحی شده دوستان متفاوت است. ولی اگر از جانب یک بازی به آن نگاه کنید میتوان اینجور در نظر گرفت که با توجه به محدودیتهای ملکی موجود دوستان اینگونه بازی را طراحی کردهاند و این طراحی شاید از نظر منطقی دارای اشکالاتی باشد ولی در واقعیت میتوان این گونه به موضوع نگاه کرد که پلههای موجود در فضای بازی به نوعی راه رویی برای ورود به بخش دیگری از بازیست و صرفا به جای یک راه روی صاف شما از پله استفاده خواهید کرد.
ولی در کل این موضوع از کیفیت دکور بازی کم نخواهد کرد و فقط فرایند ورود و خروج شما از یک فضا به فضای دیگر را متفاوت خواهد کرد. در نهایت اگر این موضوع را در نظر نگیریم، دکور و فضاسازی بازی بسیار خوب و در قسمتهاای از آن بسیار خلاقانه و جذاب طراحی شده است و در این قسمت نمره قابل قبولی را دریافت خواهد کرد.
یکی دیگر از نکات قوت اتاق فرار گودال معماها و چالش های طراحی شده این بازی می باشد که متفاوت تر از معماهای روستایی دیگر است. استفاده از معماهای الکترونیکی در دل داستان و دکور و همچنین همراه بودن معماهای جایزه دار و جدا از روند بازی برای دوستانی که علاقه بیشتری به حل معما دارند، یکی دیگر از نکات قوت این بازی می باشد. روند بازی به صورت خطی طراحی شده است و شما بعد از حل هر معما به بخش دیگری از بازی هدایت خواهید شد.
با حل هر معما شما به نوار کاستی دست پیدا خواهید کرد که جزو داستان بازی می باشد و این نوار کاستها در قسمت بک بازی استفاده خواهید شد.
اتاق فرار گودال را ما در ابتدای شروع سانس دهی این بازی تجربه کردیم. این بازی در بخشهایی هم چون دکور و فضاسازی و معما بسیار خوب و قابل قبول اجرا شده است و در بخشهای دیگر همچون تعامل و اکت هم بدون شک با توجه به تجربه مجموعه و همچنین استفاده از اکتورهای حرفهای قابل قبول و با گذشت زمان بهتر هم خواهد شد. این بازی در کل یکی از تجربههای خوب بازیهای با تم روستایی بود که ارزش تجربه کردن را دارد و بدون شک بازیکنان از آن لذت خواهند برد.
هرچه به روند معمایی و داستان و فضاسازی علاقه بیشتری داشته باشید این بازی برای شما دلنشینتر خواهد بود. البته که در این بازی اکتهای قابل قبولی را در ژانر ترس تجربه خواهید کرد ولی نمیتوان این بازی را یک اتاق فرار خیلی ترسناک نامید ولی طرفداران ترس را هم راضی خواهد کرد.
تجربه اسکیپ روم گودال برای همه اعضای تیم دوست داشتی و خاطره انگیز بود
❤️❤️❤️
و به همه علاقه مندان به اتاق فرارهای تعاملی و ترسناک، پیشنهاد می شود.
اتاق فرار گودال ارزش تجربه کردن دارد و میتوانید با خیال راحت در لیست بازیهایی که باید انجام دهید قرارش بدید. این بازی یک اتاق فرار با سناریویی درام و با فضاسازی روستایی میباشد که با مقداری ترس و دلهره همراه است. این بازی را رزرو کنید و از تجربه آن لذت ببرید.
در آخر هم تشکر می کنیم از عوامل بسیار محترم و حرفه ای این بازی که تجربه ای عالی را برای ما رقم زدند.🙏🙏🙏
تاریخ تجربه: شهریور ۱۴۰۳
ESCAPE MAG TEAM