رونمایی از وب سایت جدید مجله اتاق فرار..!

طراحی اسکیپ روم با Big Escape Rooms

هنگامی که به طراحی اسکیپ روم در Big Escape Rooms پرداخته‌ام، چند نکته را در مورد این شغل متوجه شدم. کار بسیار است! راهنمایی کردن افراد، یک روش منحصر به فرد برای تعامل با مشتریان به شیوه‌ای معنادارتر نسبت به اسکن کردن محصولات آنها و گفتن «روز خوبی داشته باشید» خواهد بود. همچنین واقعاً از اینکه اجازه داده می‌شود تا انرژی و شخصیت خود را به محیط کار بیاورم، لذت می‌برم. اما به وظایفی که بتوانم خلاقیت‌های خود را به وسیله آنها به اشتراک بگذارم، علاقه دارم.

هر چند راه‌های بسیاری برای شروع و طراحی یک اسکیپ روم وجود دارد، اما یاد گرفتم که دنبال کردن یک سری مراحل خاص می‌تواند وظیفه دشوار طراحی یک اسکیپ روم را ۱۰ برابر آسان‌تر کند! در ادامه ۱۰ راه بسیار مهم را در این زمینه معرفی خواهیم کرد.


این مقاله توسط Big Escape Rooms نوشته شده  و توسط اسکیپ مگ ترجمه و تالیف شده است.


 

۱: با سادگی شروع کنید

ایجاد یک اسکیپ روم ممکن است به عنوان یک وظیفه وحشتناک به نظر برسد؛ تعداد زیادی اجزاء و عواملی وجود دارد که به هم می‌پیوندند تا یک تجربه منحصر به فرد از بازی اسکیپ روم را شکل دهند. این امر نباید شما را بترساند.

طراحی خود را با فکر کردن به مؤلفه‌های پایه اتاق شروع کنید. نیازی نیست یک موضوع خاص تعیین کنید،‌ اما در هر صورت اتاق شما باید یک هدف داشته باشد. آیا افراد در بازی شما از یک اتاق هتل یا یک بیمارستان تسخیر شده فرار می‌کنند؟

 

به یاد داشته باشید که هدف یک اتاق فرار، دور شدن از واقعیت است، پس به ایده‌های خود توجه کنید و مردم را به جایی ببرید که هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده باشد!

 

۲: حالا یک گام دیگر برای طراحی اسکیپ روم بردارید

اسکیپ روم ها یک بازی سرگرم‌کننده و چالشی هستند. آنها ذهن را آزمایش می‌کنند و شما را به چالش می‌کشند تا با افراد دیگر کار کنید، کسانی که ممکن است همانند شما فکر نکنند. اما طراحی اسکیپ روم ها بدون هدف واضح، خیلی سرگرم‌کننده نیستند.

من به یک تایمر، یک هدف و یک نوع شانس نیاز دارم تا مرا ترغیب کنند که پازل‌ها را به سرعت حل کنم، بنابراین اتاق‌هایی که دارای موضوعات بسیار خاصی هستند برای من جذاب‌ترین اتاق‌ها محسوب می‌شود. به عنوان یک طراح در حال آموزش، سعی می‌کنم اتاق‌ها را بدین شکل طراحی کنم. البته این امر شاید برای همه مناسب نباشد. به عنوان یک طراح، وظیفه شما طراحی اتاق‌هایی است که برای شما جذابیت داشته باشند. برای ایجاد یک اسکیپ روم، باید عاشق این کار باشید.

 

حالا یک گام دیگر برای طراحی اتاق های فرار بردارید

 

۳: اهداف اتاق را تحلیل کنید

هنگامی که موضوع مدنظر خود را به دست آوردید، شروع کنید به فکر کردن در مورد اینکه چگونه مردم را از طریق اسکیپ روم خود حرکت دهید. برای این کار، به یک ماموریت فکر کنید که بازیکنان باید آن را انجام دهند تا بتوانند از اتاق فرار خارج شوند. به عنوان مثال، اگر شما در حال طراحی یک اتاق «راز قتل» هستید، باید به فکر بیفتید که چه کسانی فوت کرده‌اند و چرا. بعد از اینکه این موارد در ذهن خود پرورش دادید، به نشانه‌هایی بپردازید که افراد با یافتن آن‌ها می‌توانند قاتل را پیدا کنند.

 


 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

راه اندازی اتاق فرار و نکات کارآمد برای توسعه کسب‌وکار

 


 

۴: آن را به تفصیل بررسی کنید!

هنگامی که ماموریت شما مشخص شده است، به فکر این بیفتید که چگونه باید آن را انجام دهید. اگر ماموریت شما این است که از بیدار شدن فرعون‌ها جلوگیری کنید، نباید انتظار داشته باشید که بازیکنان معادلات شیمیایی مختلفی را با استفاده از عناصر جدول تناوبی حل کنند! تصور کنید که شما در نقش بازیکن اسکیپ روم قرار دارید. برای جلوگیری از این فرعون شرور، باید چه کارهایی انجام دهید؟ این موارد را در زمان طراحی اسکیپ روم در نظر داشته باشید.

۵: دشوارترین قسمت از طراحی اسکیپ روم

سخت‌ترین بخش ایجاد بازی اسکیپ روم ایجاد جریانی از نشانه‌ها برای اتاق است. در این بخش باید ایده‌هایتان را به تفصیل بیان کنید. شروع به نقشه‌کشی برای مکان‌هایی که نشانه‌ها در آنها قرار می‌گیرند و نحوه مسیریابی بازیکنان در اتاق نمایید. به اهدافتان فکر کنید.

چند نفر می‌توانند به طور همزمان بازی کنند؟ آیا اتاق مدنظر یک اتاق خطی است یا بازیکنان می‌توانند به طور همزمان چندین پازل را حل کنند؟ به نوع مکانی که دارید دقت کنید. فضای اسکیپ روم شما کوچک است یا بزرگ؟ آیا می‌توانید دیوارها را حذف کنید؟

نقشه‌ای از نشانه‌ها ایجاد کنید تا به شما کمک کند که در زمان طراحی بازی اسکیپ روم، چگونه جریان فعالیت کاربران را در نظر بگیرید. نقشه شما می‌تواند به سادگی شکل زیر باشد.

 

دشوارترین قسمت از طراحی اتاق های فرار

 

۶: کارهایتان را ذخیره کنید

هنگامی که جریان، موضوع و مفهوم کلی اتاق خود را طراحی کرده‌اید، به طور قطع مراحل دشوار را پشت سر گذاشته‌اید. اگر شما یک خالق مستقل هستید، ممکن است بتوانید ایده‌های خود را در این لحظه به یک شرکت اسکیپ روم بفروشید.

کسب‌وکارها همیشه به دنبال ایده‌های منحصر به فرد و نوآورانه هستند و همیشه به دنبال استخدام استعدادهای جدید خواهند بود. اطمینان حاصل کنید که ایده‌تان حفظ خواهد شد. ایده‌های شما باید به شکلی باشد که هر کسی نتواند به راحتی آن را تقلید نماید. هر چه موضوع شما خاص‌تر باشد، برای سایر افراد تقلید کردن ایده‌تان سخت‌تر خواهد بود.

۷: طراحی نشانه‌ها

شبیه به یک نویسنده فیلم، هنگامی که ایده‌تان را ارائه داده‌اید، عملاً طراحی اسکیپ روم ها تمام شده است. هنگامی که دستمزد خود را گرفته‌اید، وقت آن است که یک شام خوشمزه برای خودتان بخرید! اما چرا در اینجا متوقف شوید؟ یکی از جذابیت‌های طراحی اسکیپ روم ها این است که کارهایتان را دوباره مورد بررسی قرار دهید.

شرکت‌هایی مانند Big Escape Rooms به کارمندان خود اجازه می‌دهند نقش خلاقانه‌ای در طراحی اتاق‌ها داشته باشند. حتی ممکن است از طراحان ایده اصلی بخواهند که وسایل اتاق فرار را انتخاب کنند. فقط اطمینان حاصل کنید که در محدوده بودجه ارائه شده توسط شرکت باقی می‌مانید. (توجه: به خاطر داشته باشید که هزینه‌های اسکیپ روم شامل هزینه خرید و نگهداری از وسایل است.)

 


 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

طراحی اتاق‌های فرار با کمک روند گیم دیزاین در بازی‌های ویدیویی – قسمت اول

 


 

۸: اجرای پروژه طراحی اسکیپ روم

این بخشی از فرآیند است که خالقان ایده اسکیپ روم به طور زیادی در آن شرکت نمی‌کنند. به یاد داشته باشید، اگر ایده‌تان را به یک اسکیپ روم فروخته‌اید، اکنون آنها صاحب اصلی ایده شما هستند و می‌توانند ایده را به هر نحوی که انتخاب می‌کنند اجرا نمایند. اسکیپ روم ها معمولاً پیمانکاران اختصاصی دارند. البته این به معنای آن نیست که خالقان ایده در این حوزه هیچ نقشی ندارند. خالقان می‌توانند طرح‌های مفهومی خاصی را در مورد شکل ظاهری اسکیپ روم ارائه دهند.

 

اجرای پروژه طراحی اتاق های فرار

 

۹: مراحل بعدی

ساخته شدن اتاق به معنای کامل شدن همه مراحل نیست. گیم مستر اسکیپ روم، بازیکنان را با یک معرفی مختصر به سمت اتاق هدایت می‌کنند و به آنها می‌گویند که بازی را آغاز کنند. با این حال، بسیاری از اسکیپ روم ها به یک رویکرد تعاملی‌تر نیاز دارند.

برخی از اسکیپ روم ها ویدیوهای تعاملی دارند و بازیگران خاصی را برای بهبود تجربه بازیکنان استخدام می‌کنند. اگر شما یک طراح هستید، شاید بتوانید در زنده کردن یک شخصیت به پیمانکاران اسکیپ روم کمک کنید یا شاید بتوانید یک اسکریپت برای ویدیوی تعاملی ایجاد نمایید! این موضوع در رابطه با طراحی اسکیپ روم ها اهمیت دارد.

۱۰: مرحله پایانی

در مرحله آخر باید به دنبال امتحان کردن اسکیپ روم مدنظر باشید! بعد از طراحی اتاق، با دوستان خود اتاق را امتحان کنید و ببینید آیا می‌توانید از اتاقی که خودتان ایجاد کرده‌اید فرار کنید؟ آیا همان چیزی است که تصور کرده بودید؟ نقاط قوت و ضعف آن چیست؟ و چگونه می‌توانید تجربه فرار بهتری را ایجاد کنید؟ به این سوالات در حین بازی پاسخ دهید. و پاسخ به همین سوالات به شما در طراحی بازی بعدی کمک خواهد کرد!

منبع: Big Escape Rooms

فیسبوک
لینکدین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...