رونمایی از وب سایت جدید مجله اتاق فرار..!

مسابقات جهانی اتاق فرار ردبول

بازی های اتاق فرار یک ورزش پر رونق و جدید است که در واقع کار در یک گروه برای حل معماهای ذهنی و دشوار است. در این کار تنهایی کاری از دستتون بر نمیاد، اگر در این مدت قصد فراردارید، باید به صورت تیمی کار کنید.

با اینکه بازی اتاق فرار هزاران اتاق در سراسر جهان دارد ، این ورزش جام قهرمانی جهان را به خود اختصاص نداده بود.

پلتفرم Red Bull Mind Gamers این هیجان را برای علاقمندان به اتاق فرار به ارمغان آورد. این رویداد به گونه ای تنظیم شده است که بیشترین تقاضا را از هر تیم و تنها افرادی که دارای بیشترین استعداد هستند بطلبد تا با موفقیت در مجموعه ای از معماها ، خلاقیت ، منطق ، تفکر تصویری و مهارت های استراتژی بازیکنان را امتحان کنند.

بسیاری از بازی ها دارای محتوای تعاملی قابل تأملی هستند و توسط مبتکران برجسته صنعت ، از جمله آزمایشگاه مشهور بازی دانشگاه MIT  و دانشگاه فنی وین ، ساخته شده اند.

دکتر اسکات نیکلسون ، استاد راهنما در این مسابقه ، با تأکید و الهام از چالش های تیمی می گوید: “هدف ما ایجاد چالش هایی بود که کاملا منطقی باشد و این زمینه طراحی اتاق فرار بوده تا تیم های خلاق را هدایت کند. ما به روش هایی فکر کردیم که بتوانیم مفهوم به چالش کشیدن بدن و ذهن را با معماهای مغزی انتقال دهیم و وابستگی به یک زبان خاص را کاهش دهیم و برای بینندگان جذابیت بیشتری را هدیه دهیم.

 

مسابقات اتاق فرار ردبول

 

بازی های اتاق فرار ردبول در حال تبدیل شدن به محل برگزاری مسابقات جهانی است. در سال گذشته (۲۰۱۹) از ۱۲ تا ۱۳ آوریل ، ۲۳ تیم ملی ، به همراه یک تیم چهار نفره ، برای مقابله و کسب قهرمانی در شهر لندن به رقابت پرداختند.

علاقه مندان و متخصصان اتاق فرار از طریق نشانی سایت redbull.com این شانس را داشتند که جواز حضور در این رویداد را بگیرند. پس از صعود به مرحله مقدماتی اول ، بهترین شرکت کنندگان وارد مرحله دوم شدند. در مسابقات مقدماتی در بیش از ۲۳ کشور ، از جمله استرالیا ، آلمان ، هند ، استونی ، ایالات متحده و برزیل همکاری کردند.

 ۹۶ بازیکن به نمایندگی از سریعترین تیم در هر کشور ، به علاوه تیم وایلد کارت ، این فرصت را به دست آوردند که در این مسابقات جهانی شرکت کنند ومعمای اتاق فراررا حل کنند ، یک اتاق فرار کاملاً جدید که توسط مغز متفکر طراحی اتاق  های فرار (دکتر اسکات نیکلسون) و تیمش ایجاد شده است و هیچ یک از شرکت کنندگان قبلا در آن به بازی نپرداخته و الگوریتم طراحی آن را نمی دانستند.
کشورهای واجد شرایط سال ۲۰۲۰ میلادی برای مسابقات جهانی ردبول استرالیا ، اتریش ، آذربایجان ، بلژیک ، برزیل ، کرواسی ، استونی ، فرانسه ، گرجستان ، آلمان ، یونان ، هند ، لتونی ، لیتوانی ، پرتغال ، روسیه ، اسلواکی ، اسلوونی ، سوئیس ، ترکیه ، انگلیس ، اوکراین ، ایالات متحده آمریکا بودند.

در زمان برگزاری این مسابقات بسیاری از افراد در سراسر جهان دوست ندارند از دستگاه های دیجیتال خود جدا شوند و دیدن این مسابقات را که بین افرادی با ذهن برتر برگزار میشود از دست بدهند.
همه شرکت کنندگان باید هنگام ورود خود وسایل همراه خود را تحویل دهند تا اطمینان حاصل شود که هیچ تیمی از طریق ارتباط با دنیای خارج مزیتی بر تیم دیگرپیدا نخواهد داشت.

 


 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

آشنایی با رویدادها، جشنواره‌ها و جوایز اتاق فرار

 


 

با توجه به زمانی که برای راه اندازی و انجام مسابقات اتاق فرار لازم است ،این مجموعه تا ابتدای ماه می میلادی برای عموم بسته بود.اتاق های فرار در حال حاضر در سراسر جهان بسیار محبوب هستند ، بنابراین واقعا وقت آن رسیده بود که نگاهی به چگونگی رقابت های هیجان انگیز در مسابقات قهرمانی جهان انداخته شود.

 

بزرگترین روند چند سال گذشته مربوط به افزایش محدودیت ها درمورد رفتارهای خشونت آمیز بوده و ثابت شده است که مسابقات قهرمانی جهان Red Bull Mind Gamers نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. در سال ۲۰۱۷ رویداد معروف چالش های ذهنی سخت ، ۲۴ تیم برتر حل معما در جهان در بوداپست مجارستان گرد هم آمدند.

در پایان این دوره دو تیم اسلوونی و اوکرایندرمرحله نهایی هیجان انگیزی رو در روی هم قرار گرفتند و تیم اسلوونی موفق به کسب جام مقام اول شد.

 

redbull escape room

 

قهرمان ژاکا کورن گفت: “من فکر می کنم این مسابقه می تواند اولین قدم در راه ایجادجریانی بسیار بزرگتر و تبدیل اتاق فرار به یک ورزش اصلی باشد. در واقع هیچ محدودیتی برای تخیل انسان وجود ندارد ، و هیچ محدودیتی برای اینکه چقدر می توانیم آنها را پیش ببریم نیست، پس درواقع هیچ اتاق فرار غیرممکنی وجود ندارد.”

 


 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

برترین اتاق فرارهای آنلاین در سال ۲۰۲۰

 


 

به چنین ترتیب ، می توان به طور قطع نتیجه گیری کرد که این تیم ها ، و همچنین تیم های بیشتری از سراسر جهان، برای آزمودن شانس خود در مسابقات بعدی تلاش می کنند و سخت در حال تمرین هستند تا ذهن خود را در صحنه بین المللی محک بزنند.

شاید برایتان جالب باشد که بازی های ردبول بر روی مسابقات روبیک نیز تمرکز خاصی کرده اند.

تجربه شرکت در مسابقات ردبول برای اکثر شرکت کنندگان کاملاً حیرت انگیز بوده و به نظر میرسد که به زودی به یک کمپین ترک اعتیاد برای مسابقات فکری ردبول هم نیاز پیدا کنیم.

 

 

فیسبوک
لینکدین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...