فورد موستانگ Mach-E با کانسپت «اتاق فرار»

فورد در حال توسعه یک بازی تعاملی برای مدل کاملاً برقی فورد موستانگ Mach-E است که بر اساس بازی‌های محبوب «اتاق فرار» ساخته خواهد شد. این بازی جذاب و جدید از امکانات و ویژگی‌های تعاملی خودرو مانند کولر هوا، بلندگوها و صندلی‌ها استفاده می‌کند.

فناوری مورد استفاده در ایجاد این بازی می‌تواند در آینده به عنوان یک برنامه برای دفترچه‌های راهنمای تعاملی یا حتی آموزش رانندگی مورد استفاده قرار بگیرد.

توضیحات کلی

بازی‌های اتاق فرار در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. در این بازی‌ها، تیم‌ها یا بازیکنان باید با پیدا کردن جواب معماهای پیچیده، از یک اتاق خاص فرار کنند. فورد این مفهوم را برداشته و آن را به مدل کاملاً برقی موستانگ مک – ای منتقل کرده است، به طوری که اجزای فنی خودرو، تجربه تعاملی خاصی با کاربران ایجاد می‌کنند.

این بازی که در ژانر جاسوسی جای دارد، بازیکنان را در یک مأموریت مخفیانه برای تحویل یک بسته مرموز قرار می‌دهد. دستورالعمل‌ها از طریق سیستم بلندگوی خودرو ارائه می‌شود. علاوه بر این، در طول بازی، صندلی‌های برقی، درب‌های خودکار، کولر هوا و چراغ‌های جلوی خودرو فعال می‌شوند یا باید توسط بازیکن برای انجام اقدامات خاص مورد استفاده قرار گیرند.

به استثنای گرم‌کننده و بلندگو، هیچ کدام از عملکردهای بازی را نمی‌توان در حالی که خودرو در حرکت است، کنترل کرد. بر عکس بازی‌های اتاق فرار کاملاً مجازی، بازیکنان می‌توانند در هر زمان از خودرو خارج شوند آن‌هم بدون از دست دادن امتیازاتی که قبلاً به آن‌ها دست‌یافته‌اند.

Mach-E فورد موستانگ

 

آینده این بازی‌ها

بازی کامپیوتری مدنظر بر روی یک دستگاه با سیستم عامل iOS نصب خواهد شد و از طریق Apple CarPlay به خودرو Mach-E متصل می‌گردد. این بازی از سخت‌افزار و نرم‌افزار مختص به خود برخوردار است.

کارستن استارکه، کارشناس فنی مواد داخلی و تجربه مشتری (شرکت پژوهش و مهندسی پیشرفته فورد) می‌گوید: «این موضوع بسیار سرگرم‌کننده است و جنبه‌های جدی نیز دارد، زیرا نشان می‌دهد چه کاربردهای اساسی با تکنولوژی کنونی خودروها امکان‌پذیر خواهد بود». تعامل میان خودرو و راننده می‌تواند چشم‌اندازها و امکانات جدیدی را به سوی آینده باز کند، مانند تبدیل سیستم موردنیاز برای بازی به یک سیستم خاص جهت به کارگیری یک راهنمای تعاملی یا حتی آموزش رانندگی.

 


 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

با لامپ ترسناک مولن لو برزیل در فیلم‌های ترسناک غوطه ور شوید

 


 

شاخه اروپایی شرکت فورد

در حال حاضر، این بازی یک مفهوم ساده است که توسط شاخه فورد اروپا به همراه گروه فناوری نوظهور و نوآوری و گروه اینترنت اشیا (IoT) مستقر در پالوآلتو، کالیفرنیا، توسعه می‌یابد. هدف این بازی آن است که نشان دهد چگونه بازی‌ها می‌توانند به مردم کمک کنند تا با ویژگی‌های خودروهایشان به شکل بهتری، آشنا شوند. همچنین، این بازی موجب ایجاد تغییرات خاصی در سیستم خودروهای برقی خواهد شد. برای مثال ارائه سرگرمی‌های اضافی به رانندگان و مسافران در ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خودکار.

Mach-E فورد موستانگ

 

اطلاعاتی در مورد این خودرو

مصرف انرژی مدل جدید فورد موستانگ مک – ای (به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر): ۱۶.۵ – ۱۹.۵ کیلووات‌ ساعت است و به ازای هر کیلومتر هیچ CO2 خاصی تولید نمی‌کند.

از ۱ سپتامبر ۲۰۱۷، برخی خودروهای جدید طبق روش World Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) که یک روش آزمایشی جدید و واقع‌گرایانه‌تر برای اندازه‌گیری مصرف سوخت و گاز‌های CO2 است، تست می‌شوند.

از ۱ سپتامبر ۲۰۱۸، WLTP جایگزین European Driving Cycle (NEDC) یعنی همان روش آزمایشی فعلی، شده است. به دلیل شرایط واقع‌گرایانه‌تر، مقادیر مصرف سوخت و گاز‌های CO2 اندازه‌گیری شده بر اساس WLTP برای Mach-E در بسیاری از موارد بالاتر از مقادیر اندازه‌گیری شده بر اساس NEDC هستند.

مقادیر مشخص شده برای این نوع خودرو از طریق چرخه آزمایشی WLTP جدید تعیین شده و برای مقایسه چندین بار محاسبه شده‌اند. لطفاً توجه داشته باشید که از ۱ سپتامبر ۲۰۱۸، مقادیر تعیین شده بر اساس WLTP به عنوان مبنای محاسبه اصلی برای تشخیص مالیات‌ها و عوارض مبتنی بر گاز‌های CO2 استفاده می‌شود. بنابراین، ممکن است برای ارزیابی این مالیات‌ها و عوارض، مقادیر دیگری به جای مقادیر ارائه شده در اینجا اعمال شود.

این اطلاعات به یک خودروی خاص ارتباط ندارد. یک نوع پیشنهاد نیز محسوب نمی‌شود، بلکه فقط به منظور مقایسه بین انواع خودروهای مختلف استفاده می‌گردد.

 


 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

حقایق جالب درباره مجموعه هری پاتر

 


 

آموزش امکانات خودرو با اتاق فرار

 

نکته مهم

طبق دستورالعمل ۱۹۹۹/۹۴/EC مصرف سوخت و گاز‌های CO2 یک خودرو نه تنها به کارایی مصرف سوخت توسط خودرو بستگی دارد، بلکه تحت تأثیر نوع رانندگی و سایر عوامل غیرفنی نیز قرار می‌گیرد. گاز CO2 عامل اصلی و مسئول مهم گرمایش جهانی است. اطلاعات رسمی بیشتر درباره مصرف سوخت و گاز‌های CO2 خودروهای مسافرتی جدید را می‌توانید در بخش راهنمای مصرف سوخت، گاز‌های CO2 و مصرف انرژی خودروهای مسافرتی جدید در http://www.dat.de پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر، دستورالعمل مربوط به مصرف سوخت خودروهای مسافرتی EnVKV را ببینید.

فورد-ورکه گمب‌اچ‌بی (Ford-Werke GmbH)

فورد – ورکه گمب‌اچ‌بی یک تولیدکننده خودروهای آلمانی و ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل در کلن است. این شرکت حدود ۱۹۸۰۰ نفر را در شعبه‌های خود در کلن، زارلویس و آخن استخدام می‌کند. از زمان تأسیس این شرکت در سال ۱۹۲۵، کارخانه‌های فورد بیش از ۴۷ میلیون خودرو از جمله Mach-E تولید کرده‌اند. اطلاعات تکمیلی بیشتر در www.media.ford.com در دسترس است.

 

فیسبوک
لینکدین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...