رونمایی از وب سایت جدید مجله اتاق فرار..!

قبل از انتخاب یک اتاق فرار به چه نکاتی توجه کنیم؟

اتاق‌های فرار یک روش خارق العاده برای گذراندن یک ساعت با دوستان، خانواده یا همکاران و گروه‌های دیگر است، اما چه قبلاً این تجربه را داشته باشید یا نه، در هنگام رزرو اتاق فرار باید مواردی را در نظر بگیرید. اتاق‌های مختلف چالش متفاوتی را برای شما در بر خواهند داشت و شما قطعا می‌خواهید اتاقی را انتخاب کنید که بیشترین لذت را برای گروه شما داشته باشد. در اینجا نکات مهم در انتخاب اتاق فرار آورده شده است.

سطح دشواری

هنگامی که به دنبال رزرو اتاق فرار هستید، می‌خواهید اتاقی را انتخاب کنید که نشان دهنده توانایی و تجربه گروه شما باشد. اگر قبلاً اتاق فرار انجام نداده‌اید یا گروهی شامل بچه‌های کوچکتر دارید، احتمالاً نباید سخت‌ترین اتاق فرار را که یک مرکز ارائه می‌دهد انتخاب کنید!

معمولا اتاق‌های فرار بر اساس سطح دشواری درجه‌بندی شده‌اند و همچنین می‌توان از پیشنهادات کارکنان اتاق فرار نیز در این خصوص استفاده کرد. قطعا آن‌ها از تجربه خود برای علاقمندتر کردن شما به اتاق فرار استفاده میکنند و شما نیز لذت بیشتری را تجربه خواهید کرد. برای بازیکنانی که قبلاً هرگز در اتاق فرار نبوده‌اند، پیشنهادمتفاوتی ارائه خواهد شد تا اینکه شما یک بازیکن با تجربه اتاق فرار باشید، اما قطعا هر دو بازی چالش برانگیز هستند و شما را بدون هیجان و چالش رها نمی‌کنند.

تم اتاق فرار

تم اتاق فراری که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. در مجموعه های اتاق فرار، ژانرهای متفاوتی ارائه می‌شوند. شما با شناختی که از روحیه خود دارید میتوانید به سراغ تم محبوب خود بروید. در اینکه بعنوان مثال تم ترسناک، علمی تخیلی، کمدی یا هیجان‌انگیز و پلیسی را انتخاب میکنید معمولا دست شما باز است ولی باز هم تجربه اپراتور اتاق فرار را دست کم نگیرید.

این بدان معنی است که هنگام انتخاب اتاق فرار، باید اتاقی را انتخاب کنید که گروه شما از آن لذت ببرد. به عنوان مثال، اگر همه طرفداران موضوعات علمی تخیلی هستید، پس انتخاب شما متفاوت با کسی است که قرار است درمیان اشباح به دنبال راه گریز باشد. تمام اتاق‌های فرار باید از موضوعات مختلف و داستان‌های متفاوتی برخوردار باشند، تا برای همه علایق جذابیت وجود داشته باشد. ولی اینکه اتاقی مضمون ترسناکی داشته باشند، لزوماً به معنای زهرترک کردن شما نیست. بیشتر اتاق‌های فرار به صورت اغراق شده ترسناک نخواهند بود مگر اینکه شامل بازیگران زنده باشند یا به طور خاص در لیست‌های ترسناک قرار گرفته باشند که کمتر به سناریوی معماگونه پرداخته شده است.

یادداشت‌ها

همیشه ارزش دارد قبل از رزرو اتاق فرار، سایت‌های مرور اتاق فرارها را بررسی کنید زیرا اینها به شما نشان می‌دهد که اتاق فرار چقدر خوب است. خواندن یادداشت‌های دیگران به شما این فرصت را می‌دهند که نظرات مشتریان واقعی را بخوانید و  بهتر درک کنید که هر یک از اتاق‌ها چگونه هستند. نکاتی که باید به آن‌ها توجه شود، گفته‌های مردم در مورد اتاق‌ها، خدمات به مشتری، معماها و مکان و ایمنی آن است. مواظب باشید که سراغ یادداشت‌هایی که داستان اتاق را لو میدهند هرگز نروید.

اتاق فرار در مکانی مناسب را انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب اتاق فرار می‌رسد، قطعا مکان آن نیز حائز اهمیت خواهد بود. این به این معنی است که مثلا به یکی از مراکز حمل و نقل عمومی یا به امکانات محلی مانند رستوران، کافه، سینما یا سایر مراکز تفریحی نزدیک و قابل دسترسی باشد. شاید خواستید بعد از فرار تیم خود را به یک پیتزای پپرونی مهمان کنید یا با قهوه و کیک خود روی کاناپه یک کافه خود را رها کنید. پس هوشمندانه‌تر مکان خود را انتخاب کنید.

 


 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه:

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که آیا رزرو شما خصوصی یا عمومی است. اگر فقط دو یا سه نفر در گروه شما باشند، بعضی از اتاق‌های فرار شما را با سایر گروه‌های کوچکتر مخلوط می‌کنند و یک گروه بزرگ را تشکیل می‌دهند. البته این کار قالبا از سمت گروههایی درخواست می شود که تعداد بازیکنانشان کمتر از حداقل بازیکنان مجاز اون اسکیپ روم میباشد. بسیاری ترجیح میدهند که هرگز با گروههای دیگر ترکیب نشوند. چه دو نفر باشید و چه پنج نفر، اینکه فقط گروه شما در بازی خواهد بود یا نه مساله ای است که باید قبل از انتخاب حتما مدنظر داشته باشید.

تعداد بازیکنان

همچنین باید به تعداد بازیکنانی که در یک اتاق می‌توانند بازی کنند، توجه کنید. اگر شما یک گروه ۱۰ نفره داشته باشید و همه شما می‌خواهید همزمان بازی کنید، پیدا کردن یک اتاق مناسب برای همه شما بسیار دشوار خواهد بود. در طرف مقابل، اگر شما یک گروه دو نفره باشید و اتاق ده نفره باشد پس انجام آن فقط با دو نفر ممکن است خیلی سخت باشد.

میانگین زمان اتمام

بسیاری از اتاق‌های فرار میانگین زمان اتمام بازی‌ها  و همچنین رکوردها را ثبت میکنند و این معمولاً برای اندازه گیری سختی اتاق کمک کننده است. اگر شما یک فرد رقابتی هستید، این رکوردها و میانگین‌ها برایتان قطعا جالب خواهد بود.

همانطور که مشاهده کردید، هنگام رزرو اتاق فرار فاکتورهایی را باید در نظر گرفت. پس اگر در فکر انتخاب اتاق فرار هستید این فوت‌های کوزه‌گری را به خاطر بسپارید.

فیسبوک
لینکدین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...

برای ثبت دیدگاه وارد اکانت خود شوید...